Handlekurv

Firmainformasjon

Telefon kundeservice: 69 20 90 40

E-postadresse kundeservice: customerservice@stayhard.no

Åpningstider kundeservice: Mandag til fredag: 7:30 - 21:00. Lørdag og søndag: 9:00 - 17:00. Rødedager: 9-17:00 eller lukket

Kontaktskjema og de vanligste spørsmålene og svarene våre finner du i vår  FAQ

Adresse kundeservice og for returer: Stayhard AB, 501 84 Borås, Sverige

Besøksadresse kontor: Ödegärdsgatan 6, 504 64 Borås, Sverige

Organisasjonsnummer: 990 698 481

Priser og avgifter

Våre priser og avgifter kan endres av omstendigheter som vi ikke rår over, for eksempel vesentlig endrede råvarepriser, valutaendringer eller endret moms. I alle priser er moms på 25% inkludert. Dersom momsen skulle endres, forbeholder vi oss retten til å justere våre priser med tilsvarende beløp.

Fraktavgifter
"Fri frakt gjelder normalpakke over beløpet spesifisert nedenfor. For normalpakke med lavere bestillingsverdi belastes fraktavgift. I mange tilfeller tilbyr vi også tilleggstjenester for din bekvemmelighet. Kassen viser hvilke leveringsalternativer og hvilke leveringstider som tilbys for din spesielle bestilling, basert på mål og vekt på forsendelsen og hvor du bor. Se gjeldende priser nedenfor. "

Fraktavgift normalpakke for bestillinger over 499 NOK (etter fradrag for mulige rabatter) 0 NOK

Fraktavgift normalpakke for bestillinger mellom 1- 499 NOK (etter fradrag for mulige rabatter) 39 NOK

Hjemlevering normalpakke (tilleggsavgift) 95 NOK

Returavgift 0 NOK



Avgift for uavhentet pakke 150 NOK

Betalingsmåte


Vi bruker Elpy som betalingsløsning når du handler hos oss. Elpy er et varemerke som, i likhet med Stayhard, tilhører Ellos Group. Elpy er et samarbeid mellom Resurs Bank og Ellos Group med sikte på å muliggjøre enkle betalinger for alle konsernets selskaper i en og samme tjeneste. Du velger hvordan du vil betale for bestillingen din og håndterer enkelt betalingene dine på elpy.com. I forbindelse med din søknad om betaling gjennom faktura eller konto hos oss, foretas en kredittsjekk for å evaluere din betalingsevne. Deretter sendes en bekreftelse fra kredittoplysningsselskapet vi samarbeider med. Ved ordre som overstiger din tidligere innvilgede kjøpsgrense, kan det bevilges en høyere kjøpsgrense, noe som genererer en undersøkelseskopi. Vi tilbyr disse betalingsmåtene:

Faktura – Betal om 14 dager
Få hjem varene dine først og betal siden. Med vår gratis 14-dagers faktura blir kjøpet ditt enkelt, og dette betalingsmåte medfører ingen ekstra kostnader for deg. Hvis du velger å betale kjøpet med 14-dagers faktura og ikke vil betale ved forfallsdato, kan du logge inn på elpy.com og, til en lavere kostnad, utsette betalingsdatoen 10 eller 30 dager ved å klikke på «Betalingsalternativer». Hvis fakturaen ikke blir betalt i tide, vil et påminnelsesgebyr bli belastet. Hvis betaling uteblir fullstendig, overføres fakturabeløpet automatisk til betalingsmåten Delbetalingskonto, se nedenfor for beskrivelse. Fakturaen sendes digitalt via e-post og SMS. For mer informasjon om betalingsmåten 14-dagers faktura, vennligst se Vilkår for faktura.

Månedsfaktura – Betal i slutten av måneden
Med betalingsmåten Månedsfaktura betaler du i slutten av måneden for en administrasjonsavgift på 29 NOK. Du vil bare motta en faktura per måned, uavhengig av om du har gjort et eller flere kjøp i løpet av fakturaperioden, som går omtrent fra midten av en måned til midten av neste måned. Hvis kjøpet ditt blir gjort rett i begynnelsen av en ny fakturaperiode, kan det derfor ta til neste måned før du mottar fakturaen. Hvis fakturaen ikke blir betalt i tide, vil et påminnelsesgebyr bli belastet. Hvis betaling uteblir fullstendig, overføres fakturabeløpet automatisk til betalingsmåten Delbetalingskonto, vennligst se nedenfor for beskrivelse. Fakturaen sendes digitalt via e-post og SMS. For mer informasjon om betalingsmåten Månedsfaktura, vennligst se Vilkår for faktura.

Delbetalingskonto – Del opp betalingen av din ordre
Ved å velge betalingsmåten Delbetalingskonto kan du dele opp betalingen i inntil 36 måneder. Du kan velge å betale et valgfritt beløp, og du betaler kjøpet i det tempoet som passer deg. Du kan samle alle dine Elpy-kjøp på samme konto. En administrasjonsavgift på 29 NOK per måned debiteres. Effektiv årsrente er for tiden 29,91%, og nominell årsrente er 20,28%. Fakturaen sendes digitalt via e-post og SMS. For mer informasjon om betalingsmåten Delbetalingskonto, se: Vilkår for konto .

Kort
Når du velger betalingsmåten Kort betaler du med kortet ditt direkte i kassen. Vi bruker 3D Secure og krypterer alltid kortnummeret, noe som gjør kjøpet ditt sikkert. Vi godtar Visa og Mastercard utstedt i Norden. Debitering skjer direkte på kjøpstidspunktet. Kortbetalingen håndteres av Ellos AB. Ved en eventuell retur skjer tilbakebetalingen til det kortet du brukte ved betaling.

Leveringsmåte



I kassen vises de leveringsalternativene som tilbys for bestillingen din, disse varierer avhengig av vekt, størrelse og hvor du bor. Velg ønsket leveringsmåte og sørg for at kontaktinformasjonen og adressen din er korrekt før du godtar ordren. Informasjonen du oppgir kan ikke endres når bestillingen er fullført. Hvis bestillingen din er delt inn i flere leveranser, vil bare en fraktavgift belastes. I tilfelle leveringsforsinkelse av vesentlig betydning, kan kjøpet kanselleres. Vi har følgende leveringsmåter:

Normalpakke
Pakken din sendes til ditt nærmeste utleveringssted. Vi betaler frakten om du bestiller for ordreverdi over 499 NOK, etter fradrag for mulige rabatter. For bestillinger mellom 1-499 NOK er fraktavgiften 39 NOK.
Hjemlevering uten krav om signatur
Mindre/lettere pakker tilbys levering hjem direkte til postkassen. Får pakken ikke plass i postkassen leveres den ved ytterdøren istedenfor. Du får en avisering av Postnord både når de kjører ut med pakken og når leveransen er utført.
Hjemlevering normalpakke
Levering skjer direkte hjem til din dør på hverdager for 95 NOK i tilleggsavgift. Du får beskjed via SMS og kan velge dag og tidspunkt når leveringen skal skje.

Angerett


Du har en 30-dagers angrerett når du handler hos oss. Med noen få unntak har du rett til å åpne emballasjen og prøve / undersøke produktet du har kjøpt, men bare i den grad det er nødvendig for å bestemme produktets egenskaper og funksjon. Angreretten gjelder stort sett alt på nettstedet vårt, imidlertid ikke vid brutt forsegling av hudpleie/grooingeprodukter eller vid brutt plombering av badetøy eller undertøy. Imidlertid er de fleste av våre bade- og undertøy ikke forseglet. Angreretten er gyldig i 30 dager fra dagen du mottok varen din, eller mottok den siste varen i en ordre der varene leveres ved separate anledninger. Vi ber deg returnere den ubrukte varen innen 30 dager med alle etikettene intakte i originalemballasjen. Hvis emballasjen er ubrukelig, er det mulig å pakke med en annen tilsvarende emballasje. Sørg for å pakke godt slik at produktet er beskyttet under transport. Lagre returkvitteringen til du har fått beskjed om at returen din er behandlet, da dette er beviset på innlevert retur.
For å gjøre det enklest å utøve din angrerett, følg returinstruksjonene som du finner i din levering. Mangler du returseddel/ returetikett, kan du i de fleste tilfeller lage ny selv. Logg på "mine bestillinger" og velg "skape returseddel / returetikett her" under den valgte bestillingen. Hvis alternativet ikke vises, kontakte kundeservice. Ved å returnere varen innen 30 dager, trenger du ikke å informere oss om at du vil utøve din angrerett på en annen måte, hvis du ikke ønsker å gjøre det. Hvis du vil varsle oss på en annen måte, er det et standard skjema for å utøve angreretten på Forbrukerrådets nettside (www.forbrukerradet.no)som du kan bruke eller fyll ut angreskjemaet nedenfor og send det til oss. Det er imidlertid ikke et krav at du bruker skjemaet for å kontakte oss, og ikke heller att oppgi årsaken til at du ønsker å benytte deg av angreretten. I kontakt med oss ​​må du imidlertid være tydelig på at du ønsker å utøve din angrerett, og vi anbefaler at du oppgir kundenummer, ordrenummer og annen relevant informasjon i meldingen for å unngå feil og forsinkelser. Hvis du kontakter oss via e-post, vil du motta en bekreftelse på at e-posten din er mottatt innen kort tid. Vær oppmerksom på at det ikke teller med at du benytter deg av angreretten hvis du bare lar være å samle inn leveransen din, uten å gi oss en klar melding om dette. Leveringen din sendes automatisk tilbake til oss etter en tid, men du vil da bli belastet en avgift for uavhentet pakke på 150 NOK.

Angreskjema


Fyll ut og returner dette skjemaet dersom du ønskjer å gå ifrå avtalen. Utfylt skjema sender du til:
Stayhard AB
501 84 Borås
Sverige
e-postadresse: customerservice@stayhard.no

Eg/vi gir med dette melding om at eg/vi ønskjer å gå ifrå avtalen om kjøp av følgende varer:

Varen ble mottatt den (dato):

Forbrukerens/forbrukernes navn:

Forbrukerens/forbrukernes adresse:

Dato:

Forbrukerens/forbrukernes underskrift (dersom papirskjema benyttes)

Å returnere er gratis. Hvis du returnerer hele bestillingen din, vil vi refundere hele vareverdien og eventuelle fraktkostnader, men ikke tillegsavgifter for f.eks. hjemlevering. Hvis du velger å returnere bare en del av bestillingen din, refunderer vi ikke fraktkostnader eller tilleggsavgifter fordi avgifterne er uavhengige av hvor mange varer du bestilte. Tilbakebetaling vil bli gjort så snart som mulig og senest innen 14 dager etter at vi mottok din beskjed om at du ønsker å utøve din angrerett. Vi har imidlertid rett til å vente med tilbakebetalingen til vi har mottatt din retur. Hvis din håndtering av produktet har medført en reduksjon i verdien eller ved manglende eller ødelagt original papp kan det gjøres fradrag for avskrivninger, fradraget vurderes fra sak til sak. Tilbakebetalingen gjøres via samme betalingsmåte som du brukte da du bestilte. Ved tilbakebetaling via bankkort tar det noen ekstra dager før du ser pengene på kontoen din på grunn av bankens behandlingstid.

Uavhentede pakker
Vi debiterer en avgift på 150 NOK for forsendelser som ikke blir hentet innen angiven tid. Avgiften tilsvarer de faktiske kostnadene for frakt, retur og håndtering.
Bytterett
Hvis du ønsker å bytte en vare, henviser vi deg til å legge inn en ny bestilling via nettstedet vårt.
Slik returnerer du
Følg returinstruksjonene du finner i leveransen, de varierer avhengig av type ordre. Hvis du ikke har returlabel / returetikett, kan du i de fleste tilfeller lage nye selv. Logg på "mine bestillinger" og velg "opprett returseddel / returetikett her" under den valgte bestillingen. Hvis alternativet ikke vises, kontakte kundeservice. Retur er gratis. Hvis returen din er en reklamasjon, eller hvis du mottok feil vare, vil du også motta tilbakebetaling av eventuelle belastede fraktkostnader.

Reklamasjon


Forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på et produkt innen to år, forutsatt at produktet var feil på leveringstidspunktet. Dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år. Hvis du mottar en vare som er feil, og du bare ønsker å returnere varen og motta tillbakebetaling, følg vedlagte retningsinstruksjoner og oppgi årsaken til retur. Du kan også kontakte oss ved å sende oss ​​en e-post og legg ved bilder av skaden, helst tatt fra forskjellige vinkler. Vær oppmerksom på at du må kontakte oss angående klagen "innen rimelig tid" etter at du har oppdaget den. Hvis du klager innen to måneder etter at du har oppdaget feilen, har du klaget innen rimelig tid. Hvis du etter å ha vært i kontakt med oss ​​blir bedt om å returnere varen, følg instruksjonene for retur som fulgte med leveransen. Hvis du ikke har returlabel / returetikett, kan du i de fleste tilfeller lage nye selv. Logg inn på "mine bestillinger" og velg "opprett returseddel / returetikett her" under rett bestilling. Hvis alternativet ikke vises, kan du bestille nye ved å kontakte kundeservice. Lagre følgeseddel og returkvitteringen til klagen er fullført. Når vi har mottatt den klagede varen, tar returavdelingen stilling til reklamasjonen. I tilfelle en original mangel eller transportskade, vil en tilbakebetaling bli gjort så snart som mulig, men ikke senere enn 30 dager fra det tidspunktet vi mottok varen fra deg. Hvis kjøpet blir kansellert, kan du i noen tilfeller måtte betale en rimelig kompensasjon for bruken du har hatt av produktet. I dette tilfellet trekkes dette fra tilbakebetalingsbeløpet. I tilfelle en godkjent reklamasjon er vi ansvarlige for frakt, returfrakt og eventuelle andre kostnader knyttet varen du har klaget over.

Transportskader


Dersom det er synlig transportskade ved/etter leveringen, må du melde fra til PostNord innen 4 timer. Meld deretter inn skaden til oss, etter kontakt med PostNord. Det er viktig at du pakker opp varen og kontrollerer den for skjulte og synlige skader. Når du rapporterer skade, ber vi deg sende inn informasjon og bilder av emballasje og det skadede produktet, helst tatt fra forskjellige vinkler.

Tilbakebetaling


Tilbakebetaling ved retur eller reklamasjon gjøres via samme betalingsmåte som ble brukt da bestillingen ble gjort. Hvis du har handlet mot en faktura / konto, vil du motta en e -post med et oppdatert fakturabeløp eller kansellering av fakturaen fra Elpy. Ved kortkjøp, gjøres tilbakebetalingen til samme betalingkort som pengene ble trukket fra. Vær imidlertid oppmerksom på at det tar noen ekstra dager før du ser disse på kontoen din på grunn av bankens behandlingstid. Hvis fakturaen er betalt før returen er behandlet og du ønsker å få utbetalt kredittbeløpet ditt, kontakt Elpy/Resurs Bank på 23 96 34 96.

Medlem i Virke e-Handel/Trygg e-Handel
Stayhard AS er medlem av Virke e-Handel/Trygg e-handel slik at du som kunde skal føle deg trygg når du handler hos oss.
Trygg E-handel c/o Virke e-Handel
Postboks 2900 Solli
NO-0230 Oslo
Telefon for presse og media: (+47) 911 80 724


Tvister


Ved tvister som vi ikke lykkes å løse, anbefaler vi at du henvender deg til Forbrukertilsynet, www.forbrukertilsynet.no eller Postboks 2862 Kjørbekk, 3702 Skien. Vi følger alltid deres anbefalinger i tvister. Du kan også benytte deg av en online tvisteløsning for klagesaker som finnes tilgjengelig på EU-kommisjonens nettsted: http://ec.europa.eu/odr. For informasjon om hvilke rettigheter du har som forbruker, anbefaler vi at du besøker det norske forbrukerrådets nettside (www.forbrukerradet.no)

Support og tilgjenlighet


Vår målsetning er å besvare spørsmål via e-post innen 24 timer fra vi mottok spørsmålet ditt. Tidsangivelsen gjelder kun i løpet av hverdager og for spørsmål som gjelder allerede utførte kjøp og bestillinger. I de tilfeller vi ikke har besvart din e-post innen 48 timer, meddeler vi dig om forsinkelsen og årsaken til denne. Ved vanskeligere supportsaker som reklamasjoner, transportspørsmål etc. kan behandlingstiden være lenger.

Elektronikkgaranti
Alle elektroniske apparater som vi selger har minst et års garanti, såvidt ikke en lengre garantiperiode oppgis i produktinformasjonen på vår hjemmeside. Din faktura eller følgeseddel gjelder som garantibevis og en eventuell reparasjon tar vanligvis mellom 2-5 uker. Tenk på at garantien ikke gjelder om produktet har blitt håndtert på feil måte. Oppleves produktet som feilaktig er det derfor viktig at du har lest igjennom bruksanvisningen nøye føre produktet sendes tilbake til oss, for å sikkerstille at den har blitt installert/håndert korrekt. Du undviker på den måten eventuelle kostnader som ellers kan bli debitert deg om det auktoriserte verkstedet ikke bedømmer at saken er en garantisak. Alle elektriske produkter som vi selger ska ha en manual på et nordiskt språk. Om en produkt ikke har en manual på et nordisk språk skal dette framgå i varens produkttekst.

Øvrig


Alle produktene vi selger skal ha en norsk bruksanvisning. Dersom et produkt ikke har norsk bruksanvisning, framgår dette av produktteksten.

Bedrageri
Vi politianmelder alle bedragerier og datainnbrudd samt forsøk på disse. Vi forbeholder oss retten til å avvise din ordre eller oppheve ditt kjøp dersom vi har grunn til mistanke om bedrageri, datainnbrudd og/eller annet misbruk av vår nettside.

Fargegjengivelse osv
Ettersom forskjellige skjermer og individuelle skjerminnstillinger påvirker fargegjengivelsen, kan vi ikke garantere at fargenyanser på varene samsvarer med bildene som vises når du som forbruker besøker nettbutikken vår. Vi forbeholder oss for eventuelle trykk- og skrivefeil.

Elretur
Alle kasserte elektriske produkter skal tas hånd om for å forbedre miljøet. Vi er tilknyttet Elretur AS som gjenvinner og tar hånd om elreturer på en sikker måte.

Send ikke forskudd
Vi tar ikke ansvar for penger, sjekker og frimerker som sendes per brev.

Force majeure


Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for Stayhard å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure, opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeure regnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.

Disse vilkårene ble oppdatert: 2021-10-11


Ellos Group AB, org. nr 556217-1925, Ödesgärdsgatan 6, 501 86 Borås, Sverige («Stayhard») er ansvarlig i egenskap av personopplysningsansvarlig for behandlingen av personopplysninger i overensstemmelse med gjeldende lovgivning, inkludert EUs personvernforordning.
Med benevningene «vi, våre, vårt og oss» nedenfor menes Stayhard.


Personvernombud


Stayhard har utnevnt et personvernombud. Personvernombudet har bl.a. som oppgave å overvåke at Stayhard’ behandling av personopplysninger skjer i samsvar med gjeldende lovgivning. Personvernombudets kontaktopplysninger er dpo@ellosgroup.se.

De personopplysninger som behandles


De opplysninger som behandles er personopplysninger som du gir oss, som vi samler inn fra deg og som vi får om deg fra andre.

Personopplysninger som du gir oss
Når du gjennomfører et kjøp, registrerer deg for vårt nyhetsbrev, registrerer brukerkonto, tegner forsikring, benytter tjenester på vår nettside, våre sosiale medier eller håndhever dine rettigheter iht. forbrukerkjøpslovgivningen, vil du gi oss dine personopplysninger. Personopplysninger som du gir oss og som vi behandler kan f.eks. være ditt navn, adresse, personnummer, mobil- og telefonnummer, samt e-postadresse.

Personopplysninger som vi samler inn fra deg
Når du gjennomfører et kjøp hos Stayhard, når du kontakter oss og når du benytter vår nettside, din brukerkonto eller sosiale medier (Facebook, Instagram) samler vi inn dine personopplysninger. Slike opplysninger er navn, fødselsdato, kjønn, kontaktopplysninger, kundeopplysninger, IP-adresse, operativsystem, informasjon om maskin- og programvare du bruker, nettleserinnstillinger, tidssone, data samlet inn via cookies, opplysninger relatert til din kontakt med oss som bl.a. innspilte lydfiler, informasjon om dine surfevaner (som geografisk sted, øktvarighet, hvilke eksterne sider du tidligere har besøkt, hvilke sider og sosiale nettverk du besøker hos oss, dine interesser samt informasjon om din øvrige bruk av våre tjenester og produkter), søke- og kjøpshistorikk, ordrenummer, hvilke varer du har sett på eller lagt i handlekurven, betalingsmåte og kontosaldo, og om du har kjøpt din vare på kreditt, betalingsinformasjon samt din aktivitet på våre sider, sosiale nettverk og på nettsiden vår.

Personopplysninger om deg som vi får fra andren
Stayhard kan komme til å motta e-post og annen korrespondanse som inneholder personopplysninger om tredjeparter, og Stayhard behandler derfor slike personopplysninger. Hvis nødvendig vil Stayhard informere deg som tredjepart om denne behandlingen.

Hvorfor og på grunnlag av hvilket rettslig grunnlag behandler vi dine personopplysninger


For kundeservice og administrasjon av kundeforholdet
Vi behandler navn, adresse, personnummer, mobil- og telefonnummer, e-postadresser, kjøpshistorikk, ordrenummer, betalingsinformasjon og innspilte lydfiler innhentet i forbindelse med din kontakt med oss med det formål å gi deg god kundeservice og for å administrere vårt kundeforhold med deg. Vi behandler ditt personnummer i de tilfellene du velger å bruke det for å hente adressen din. Det rettslige grunnlaget for vår behandling av dine personopplysninger er at det er nødvendig for at vi skal kunne overholde vår avtale med deg eller å gjennomføre tiltak før en slik avtale inngås, alternativt vår berettigede interesse til å gi god service for det tilfellet du ikke er kunde hos oss. Vår interesse i å behandle dine personopplysninger til dette formålet går foran din eventuelle interesse av å beskytte ditt personvern.
Dersom du ikke oppgir ovennevnte personopplysninger har vi ikke mulighet til å levere produkter eller oppfylle våre forpliktelser ovenfor deg.

For å gi kreditt
Vi behandler opplysninger om deg og dine kjøp for å muliggjøre at du kan foreta kjøp på kreditt. I den sammenheng behandler vi ditt kundenummer, din kjøpshistorikk, kredittinformasjonen, som for eksempel kreditt som er gitt deg, og ditt personnummer. Det rettslige grunnlaget for vår behandling av dine personopplysninger er at det er nødvendig for at vi skal kunne oppfylle vår avtale med deg.
Markedsføring
Vi behandler navn, mobil- og telefonnummer, e-postadresse, din aktivitet på våre sider, din kjøpshistorikk, ordrenummer, data som samles inn via cookies og opplysninger om din bruk av sosiale medier for å sende nyhetsbrev og kampanjetilbud samt påminnelser om varer som ligger igjen i handlekurven til deg per e-post, SMS, «pushvarsler» eller post. Det rettslige grunnlaget for vår behandling av dine personopplysninger når vi sender nyhetsbrev til deg er ditt samtykke, som vi enten innhenter i forbindelse med at du registrerer deg som bruker hos Stayhard eller i forbindelse med ditt kjøp av produkt(er) fra vårt sortiment. Du samtykker ved å aktivt krysse av en eller flere rubrikker på vår nettside. Du kan på samme måte tilbakekalle ditt samtykke ved å krysse ut i rubrikkene på vår nettside. Når vi behandler dine personopplysninger for å sende «pushvarsler» med markedsføring til deg, er det rettslige grunnlaget samtykke. Du gir ditt samtykke ved å aktivere «pushvarsler» på din mobiltelefon, og tilbakekaller samtykket ved å deaktivere «pushvarsler» på din mobiltelefon. Det rettslige grunnlaget for vår behandling av dine personopplysninger når vi sender kampanjetilbud og påminnelser om varer som ligger igjen i handlekurven til deg, er en avveining av interesser. Behandlingen er nødvendig for vår berettigede interesse av å kunne markedsføre våre produkter. Vår interesse av å behandle dine personopplysninger til dette formålet går foran din eventuelle interesse av å beskytte ditt personvern.

For automatisert beslutningstaking eller profilering
For å kunne utvikle våre produkter, tjenester og tilbud til deg kan vi på en automatisert måte komme til å samle inn og analysere opplysninger om deg. Slike opplysninger er ditt navn, fødselsdato, kjønn, kontaktopplysninger, kundeopplysninger, IP-adresse, operativsystem, informasjon om den maskin- og programvare du benytter, nettleserinnstillinger, tidssone, opplysninger relatert til dine henvendelser til oss, informasjon om dine «surfevaner», søke- og kjøpshistorikk, ordrenummer, hvilke varer du har sett på eller lagt i din handlekurv, betalingsmåte og kontosaldo, om du har kjøpt din vare på kreditt, samt din øvrige aktivitet på våre sider, data samlet inn via cookies, sosiale medier og vår nettside. Basert på resultatet av denne analysen av ditt brukermønster (såkalt profilering) sender vi deg senere automatisk tilpasset informasjon i form av annonser og tilbud som vi tror du vil oppfatte som interessante og relevante for deg. Det finnes foreløpig ingen automatisert beslutningstaking eller profilering som vil påvirke deg rettslig eller i nevneverdig grad på annen måte. Det rettslige grunnlaget for vår behandling av dine personopplysninger er en avveining av interesser. Behandlingen er nødvendig for vår berettigede interesse for å kunne utvikle vår forretningsvirksomhet og, så langt det er mulig, ikke å forstyrre deg unødvendig, og for å kunne tilby deg materiale, invitasjoner og tilbud som passer dine ønsker og behov. Vår interesse av å behandle dine personopplysninger til dette formålet går foran din eventuelle interesse av å beskytte ditt personvern.

For statistikk
Vi behandler ditt kundenummer og andre referansenummer i den hensikt å kunne lage statistiske sammendrag. Det rettslige grunnlaget for vår behandling av dine personopplysninger er vår berettigede interesse for å føre statistikk og derigjennom utvikle vår virksomhet. Vår interesse i å behandle dine personopplysninger til dette formålet går derfor foran din eventuelle interesse av å beskytte ditt personvern.

For behandling av reklamasjoner, retursendinger m.m.
Vi behandler navn, adresse, mobil- og telefonnummer, e-postadresse og kjøpshistorikk med det formål å ta hånd om ditt eventuelle ønske om å returnere produkter eller benytte deg av dine rettigheter som kunde til å gjøre gjeldende krav om feil- og forsinkelsesansvar mot oss. Det rettslige grunnlaget for vår behandling av dine personopplysninger er at det er nødvendig for å oppfylle rettslige forpliktelser pålagt oss i henhold til forbrukerlovgivningen.

For regnskap
Vi behandler informasjon om transaksjonen mellom deg og Stayhard til regnskapsmessige formål. Vi behandler informasjon om kjøp, navn, adresse, mobil- og telefonnummer og e-postadresse. Det rettslige grunnlaget for vår behandling av dine personopplysninger er at det er nødvendig for å oppfylle en rettslig forpliktelse som påhviler oss.

Til hvem og hvilke land overfører vi personopplysninger till


Dine personopplysninger kan bli gitt til, og behandles av, firmaer som inngår i Ellos Group-konsernet.

Stayhard kan også gi dine personopplysninger til tredjepart. Som et eksempel på tredjeparter som vi kan komme til å gi dine personopplysninger til, kan nevnes speditører i forbindelse med levering av varer, mediebyråer for distribusjon av nyhetsbrev, samarbeidspartnere i forbindelse med markedsføring, kredittopplysningsforetak eller inkassobyråer for gjennomføring av kredittsjekk og advokatfirmaer for håndtering av juridiske spørsmål i vår virksomhet. Hvis du handler på kreditt kan vi også komme til å gi dine personopplysninger til Resurs Bank AB. Alle disse aktørene er selvstendig ansvarlige for behandlingen av dine personopplysninger.
Stayhard kan også gi dine personopplysninger til tjenesteleverandører og samarbeidspartnere som behandler personopplysninger på våre vegne, såk. databehandlere. Vi har avtale med våre databehandlere som sikrer at de behandler dine personopplysninger i henhold til denne personopplysningspolicyen og våre instruksjoner.
Stayhard kan gi dine personopplysninger til myndigheter som krever at Stayhard gir ut slike personopplysninger. Stayhard kan også dele dine personopplysninger for å tillate en fusjon, et oppkjøp eller salg av alle eller deler av Stayhard’ aktiva.
Stayhard behandler, som hovedregel, dine personopplysninger kun innen EU og EØS. Skulle personopplysninger behandles utenfor EU og EØS, sikrer vi at dine opplysninger beskyttes på en likeverdig måte som om de hadde blitt behandlet innen EU/EØS gjennom standardavtaleklausuler som vi har inngått med disse aktørene eller andre egnede sikkerhetstiltak. En kopi av standardavtaleklausulene finner du her: https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/international-dimension-data-protection/standard-contractual-clauses-scc_en.

Hvor lenge behandler vi dine personopplysninger


Vi behandler kun personopplysninger så lenge det er nødvendig for de formålene opplysningene ble sendt inn eller samlet inn for. Samme personopplysning kan lagres på flere ulike steder for ulike formål. Dette kan bety at en opplysning som er fjernet fra et system for at den ikke lenger er nødvendig for det formålet, kan finnes i et annet system til et annet formål hvor personopplysningen fortsatt er nødvendig.
Personopplysninger som vi behandler for kundeserviceformål og for å administrere ditt kundeforhold, behandles i den tid det er nødvendig for at vi skal kunne oppfylle vår avtale med deg eller så lenge vi har en berettiget interesse av å behandle opplysningene. Innspilte samtaler med deg behandles i tre måneder. Personopplysninger som vi behandler for å muliggjøre kredittgivning behandles i den tid det er nødvendig for at vi skal kunne oppfylle vår avtale med deg.
Personopplysninger som vi behandler for markedsføring i form av nyhetsbrev og «pushvarsler» behandles til du tilbakekaller ditt samtykke, avregistrerer deg eller på annen måte ber oss om å slutte å kontakte deg. I den forbindelse vil vi også, i den utstrekning der er mulig, slette de personopplysningene som vi behandler om deg relatert til automatisert beslutningstaking og/eller profilering. Personopplysninger som vi behandler for annen markedsføring enn nyhetsbrev og «pushvarsler», behandles i løpet av kundeforholdet og 1 år etterpå.
Personopplysninger som vi behandler for å føre statistikk, behandles frem til det aktuelle regnskapsmaterialet er slettet, nærmere bestemt i 7 år.
Personopplysninger som vi behandler for å oppfylle våre rettslige forpliktelser ovenfor deg, f.eks. oppfylle garanti-, reklamasjons- eller angreretten, behandles i den tiden vi i henhold til loven har disse rettslige forpliktelsene.
Personopplysninger som vi behandler til regnskapsformål, behandles i 7 år i henhold til gjeldende regnskapslovgivning. Dine personopplysninger kan bli lagret lenger enn angitt over dersom det kreves for å overholde lovfestede krav, forordninger eller myndighetsvedtak.

Dine rettigheter


Når vi behandler dine personopplysninger, har du visse rettigheter i henhold til loven. Vær oppmerksom på at utøvelsen av disse rettighetene er underlagt visse krav og betingelser som er spesifisert i loven (EUs personvernforordning).

Rett til informasjon, tilgang, rettelser, sletting mv.
Du har rett til, uten kostnad, å skriftlig kreve å få informasjon om hvilke personopplysninger vi behandler om deg. Du kan når som helst be om korrigering av uriktig informasjon, og du kan også ha rett til å be oss om å slette personopplysningene vi har registrert om deg, be om at behandlingen blir begrenset og be om at vi gir deg en kopi av disse personopplysningene.
Hvis du ikke har grunnlag for din forespørsel eller forespørselen er urimelig, for eksempel hvis du ofte ber om utdrag eller sletting med korte intervaller, kan vi enten nekte å imøtekomme forespørselen din eller ta betalt for de administrative kostnadene forespørselen din medfører.

Rett til dataportabilitet
Du kan ha rett til å få ut personopplysninger om deg og som du har gitt oss i et strukturert, alminnelig anvendt og maskinlesbart format, og ha rett til å overføre disse personopplysningene til en annen personopplysningsansvarlig.

Rett til å protestere mot direkte markedsføring
Du kan når som helst protestere mot at dine personopplysninger behandles for direkte markedsførings- eller profileringsformål. Hvis du ikke vil at vi skal behandle dine personopplysninger til dette/disse formål, ber vi deg gi oss beskjed ved å kontakte oss via vår kontaktinformasjon som angis nedenfor, se punkt 7. Vi vil da slutte å behandle dine personopplysninger for dette/disse formål og slette personopplysningene, forutsatt at vi ikke trenger å fortsette å behandle dem til noe annet formål i samsvar med denne personvernpolicyen.

Rett til å klage
Er du misfornøyd med hvordan vi har behandlet dine personopplysninger, kan du også kontakte oss via våre kontaktopplysninger, se punkt 7 nedenfor. Du har også rett til å sende inn klage når det gjelder vår personopplysningsbehandling til:

Integritetsskyddsmyndigheten Box 8114 104 20 Stockholm imy@imy.se
Hvis din klage kun relaterer til en bedrift i et annet medlemsland i EU, har du rett til å levere klagen til relevant datatilsyn i dette landet. Her er en liste over datatilsyn i andre land

Kontakt oss


Du kan kontakte oss på følgende måte: via e-post: customerservice@stayhard.no via telefon 69 20 90 40 ved å skrive brev till Stayhard AB, 501 84 Borås, Sverige