Generelle vilkår

Vi som leverer nettsiden www.stayhard.no er Stayhard AS, Org nr: 990 698 481, 504 64, Borås, Sweden (”Stayhard”). Med begrepene ”vi, våre, vårt og oss” nedenfor betegnes Stayhard.

For å kunne registrere en kundekonto hos oss, søke om kreditt eller for å kunne kjøpe produkt(er) via vår nettside må du ha fylt 18 år. Om du er under 18 år må du ha foresattes godkjenning. Gjennom kjøp av produkt(er) fra vårt sortiment, tegning av forsikring via oss, søknad om kreditt, registrering av kundekonto hos oss, bruk av noen av våre tjenester på vår nettside og/eller bruk av noen av våre mobiltelefonapplikasjoner, godkjenner du våre til enhver tid gjeldende generelle vilkår, og bekrefter dermed at opplysningene du oppgir om deg selv, er riktige.

Siden ulike skjermbilder og individuelle skjerminnstillinger påvirker fargegjengivelse, kan vi ikke garantere at fargenyansene på varene stemmer overens med de bildene som vises når du som forbruker besøker vår nettbutikk. Vi reserverer oss for eventuelle trykk- og skrivefeil. Vi forbeholder oss retten til å kunne endre de Generelle vilkårene. De eventuelle forandringene vi gjør trer i kraft tidligst 30 dager etter at de justerte vilkårene er tilgjengelige på vår nettside.

Firmainformasjon


Telefon: 69 20 90 40

Åpningstider: Hverdager 07:30 – 21:00, lørdag – søndag 09:00 – 17:00

Adresse: Stayhard AB , 501 10 BORÅS

Besøksadresse: Ödegärdsgatan 6, Viared

Organisasjonsnummer:990 698 481

E-postadress: customerservice@stayhard.no


Priser og avgifter


Våre priser og avgifter kan endres av omstendigheter som vi ikke rår over, for eksempel vesentlig endrede råvarepriser, valutaendringer eller endret moms. I alle priser er moms på 25% inkludert. Dersom momsen skulle endres, forbeholder vi oss retten til å justere våre priser med tilsvarende beløp. Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil.

Våre avgifter per dags dato
Fri frakt gjelder for bestillinger over 499kr etter evnt. Rabatt. For bestillingern mellom 1kr-499kr er fraktkostnaden 39kr.


Betalningsmåter


Vi bruker Elpy som betalingsløsning, og du velger selv hvordan du vil betale din ordre. Se nedenfor hvilke betalingsalternativer som er tilgjengelige.

Hva er Elpy?
Elpy er en betalingsløsning og et varemerke som, akkurat som Stayhard, tilhører konsernet Ellos Group. Elpy er et samarbeid mellom Resurs Bank og Ellos Group. Hensikten er å muliggjøre enkle betalinger for alle Ellos Groups selskaper i en og samme tjeneste. Du håndterer enkelt dine betalinger på elpy.com.

Du har fire betalingsmåter å velge mellom ved kjøp hos oss:

Faktura – Betal om 14 dager
Få hjem varene dine først, betal siden. Gebyr 0 kr. Med 14-dagers faktura blir kjøpet enkelt, og du betaler ikke faktureringsgebyr. Denne betalingsmåten medfører ingen ekstra kostnader for deg.

Hvis du velger å betale kjøpet med 14-dagers faktura og ikke vil betale ved forfallsdato, kan du logge inn på elpy.com og utsette betalingsdatoen 10 eller 30 dager. Det gjør du ved å klikke på «Betalingsalternativer» etter at du har logget inn på elpy.com. Hvis fakturaen ikke blir betalt i tide, påløper et purregebyr. Hvis betaling uteblir fullstendig, overføres resterende beløp automatisk til en delbetalingskonto, se nedenfor. For mer informasjon om betalingsmåten 14-dagers faktura, se: Vilkår for faktura.

Månedsfaktura – Betal i slutten av måneden
Med betalingsmåten Månedsfaktura betaler du i slutten av måneden. Et administrationsgebyr på 29 kr kommer i tillegg på din faktura. Hvis fakturaen ikke blir betalt i tide, påløper et purregebyr. Hvis betaling uteblir fullstendig, overføres fakturabeløpet automatisk til betalingsmåten Delbetalingskonto. Se nedenfor for ytterligere informasjon om Delbetalingskonto. For mer informasjon om betalingsmåten Månedsfaktura, se: Vilkår for faktura.

Delbetalingskonto – Del opp betalingen av din ordre
Ved å velge betalingsmåten Delbetalingskonto kan du dele opp betalingen i inntil 36 måneder. Da kan du velge å betale et valgfritt beløp først neste måned, og du betaler kjøpet i det tempoet som passer deg. Du kan samle alle dine Elpy-kjøp på samme konto. Effektiv årsrente er for tiden 29,91%, og nominell årsrente er 20,28%. Du betaler et administrasjonsgebyr på 29 kr/md. For mer informasjon om betalingsmåten Delbetalingskonto, se: Vilkår for konto .

Kortbetaling
Du betaler trygt og enkelt med kort direkte i kassen på www.stayhard.no. Ingen kortavgifter kommer i tillegg. Vi aksepterer VISA og Mastercard som er utstedt i Norden. Kortbetalingen håndteres av Ellos AB. Ved en eventuell retur skjer tilbakebetalingen til det kortet som er brukt ved betaling. Vi krypterer alltid kortnummeret, slik at det er trygt å handle.

Angerett


Du har rett til å åpne pakken og prøve varen du har kjøpt. Hvis du ikke er fornøyd med kjøpet, har du angrerett i 30 dager fra den dagen du mottok varen. For å benytte angreretten fyller du i returseddelen som er med i pakken, og oppgir hva du returnerer. Bruk etiketten «MyPack Return». Det finnes også et standardformular for angrerett på Forbrukerrådets nettside ( https://www.forbrukerradet.no/ ) som du kan benytte deg av. Vi ber deg om mulig å returnere varen i originalemballasjen som postpakke eller brev.

Prøv gjerne varene dine, men husk at retur- og angreretten ikke gjelder vid brutt forsegling av hudpleie-/groomingprodukter eller åpnet plombering av badetøy eller undertøy. Imidlertid er de fleste av våre bade- og undertøy ikke forseglet.

Velger du å returnere hele eller deler av ordren, tilbakebetaler vi for returnert produkt. Om din håndtering av varen har forårsaket en nedsatt verdi av denne, vil vi trekke fra en sum som tilsvarer den nedsatte verdien.

Du har rett til å heve ditt kjøp om din leveranse er forsinket. En tilbakebetaling kommer da skje innen lovbestemte 14 dager.

Har du spørsmål om angreretten, kontakt oss på telefonnummer 69 20 90 40, e-post kundeservice@stayhard.no, eller besøk oss på den besøksadressen som oppgis ovenfor i punkt 2.


Reklamasjon/uavhentede pakker


Ved reklamasjon eller retur, står du for transportrisikoen. Du som kunde er ansvarlig for at forsendelsen ikke er skadet før du mottar og kvitterer leveransen. Ta alltid vare på følgeseddelen/returfraktseddelen til returen er avklart.

Reklamasjon
Forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å reklamere på en vare innen to år, under forutsetning at varen var feil ved levering. Hvis du mottar en vare som det er noe feil med, ønsker vi at du snarest mulig kontakter oss på telefonnummer 69 20 90 40 eller via e-post customerservice@stayhard.no. Vær oppmerksom på at du må gi oss beskjed med informasjon om feilen «innen rimelig tid» etter at du oppdaget den. Hvis du reklamerer innen to måneder fra du oppdaget feilen, har du reklamert innen rimelig tid.

Hvis du, etter å ha kontaktet oss, skal sende varen tilbake, skal varen sendes til den adressen som er oppgitt på returseddelen som fulgte med forsendelsen. Se mer under rubrikken «Slik returnerer du» nedenfor.

Når vi har mottatt varen du vil reklamere på, vil vi ta stilling til hvorvidt det dreier seg om en feil på varen. Om din reklamasjon er godkjent hos oss kommer en tilbakebetaling av vare og eventuell frakt skje innen lovbestemte 14 dager.

Uavhentede pakker
Vi belaster en avgift for pakker som ikke hentes ut tilsvarende de reelle kostnadene for returavgift, fraktavgift og håndtering som oppført i prislisten ovenfor.


Hvordan å returnere


For å returnere en forsendelse må du fylle ut returseddelen som fulgte med i pakken. Informer om hva du returnerer og hvilke varer du eventuelt ønsker å bytte til. Deretter skal du benytte deg av etiketten My Pack Return.

Vennligst legg ved returseddelen i returen din, og pakk deretter inn returen før du returnerer varene.


Tilbakebetaling


En tilbakebetaling skjer avhengig av hvordan du valgte å betale for varen. Vi benytter oss av Elpy, så all tilbakebetaling, uansett hvilken betalingsmåte du har valgt, skjer via dem. Etter at vi har mottatt din retur/reklamasjon, får du en e-post med returbekreftelse, og informasjon om tilbakebetaling. Har du spørsmål vedrørende din tilbakebetaling, kontakt Elpy på 23 96 34 96.


Levering


Du har flere ulike leveringsmåter å velge mellom, noe som framgår under. Leveringsmåtet og leveringstid skiller seg avhengig av type vare og hvor i landet du bor. For å se hvilke alternativene som tilbys for din bestilling, skrev inn leveringsadressen din når du har kommet til kassen.


Til utleveringssted
Du får normalt pakken innen 1–4 dager til valgt utleveringssted. Når pakken er fremme, sendes det en SMS eller et brev til deg.

Fri frakt gjelder for bestillinger over 499 kr etter fratrekk av eventuelle rabatter. For bestillinger mellom 1–499 kr er fraktkostnaden 39 kr.

Hjemlevering uten krav om signatur
Mindre/lettere pakker tilbys levering hjem direkte til postkassen. Får pakken ikke plass i postkassen leveres den ved ytterdøren istedenfor.

Du mottar pakken innen 1-4 dager. Du får en avisering av Postnord både når de kjører ut med pakken og når leveransen er utført.

Hjemlevering
Få pakken din levert på døren! PostNord leverer både dag og kveld på de fleste steder. Når bestillingen din er klar til å kjøres ut, får du en SMS hvor du kan velge ønsket leveringsdato. Du får også velge et tidsvindu på 2–3 t som passer deg. Kostnaden for denne leveringen er 95 kr.


Medlem i Distansehandel Norge


Stayhard AS er medlem av Distansehandel Norge, som har strenge krav til medlemmenes ansvar overfor sine kunder og til kjøpsbetingelsene. Se etter merket når du handler på Internett eller postordre – da risikerer du ingenting! Det står et seriøst firma bak og dette gir deg ekstra trygghet!


Tvister


Ved tvister som vi ikke lykkes å løse, anbefaler vi at du henvender deg til Forbrukerrådet, http://www.forbrukerradet.no eller Fred Olsens gate 1, 0152 Oslo, tlf. 23 40 05 00. Vi følger alltid deres anbefalinger. Du kan også benytte deg av en online tvisteløsning for klagesaker som finnes tilgjengelig på EU-kommisjonens nettsted: http://ec.europa.eu/odr.

For informasjon om hvilke rettigheter du som har som forbruker, anbefaler vi deg å besøke Forbrukerrådets nettside http://wwwforbrukerradet.no.


Support og tilgjenlighet


Vår målsetning er å besvare spørsmål via e-post innen 24 timer på hverdager fra vi mottok spørsmålet ditt.


Garantier og service


Transportgaranti
Vi erstatter alltid transportskadet glass. For spørsmål eller varsel om transportskadet gods, vennligst kontakt oss .

Elektronikkgaranti
Alle elektroniske apparater som vi selger har minst et års garanti, såvidt ikke en lengre garantiperiode oppgis i produktinformasjonen på vår hjemmeside. Din faktura eller følgeseddel gjelder som garantibevis og en eventuell reparasjon tar vanligvis mellom 2-5 uker. Tenk på at garantien ikke gjelder om produktet har blitt håndtert på feil måte. Oppleves produktet som feilaktig er det derfor viktig at du har lest igjennom bruksanvisningen nøye føre produktet sendes tilbake til oss, for å sikkerstille at den har blitt installert/håndert korrekt. Du undviker på den måten eventuelle kostnader som ellers kan bli debitert deg om det auktoriserte verkstedet ikke bedømmer at saken er en garantisak. Alle elektriske produkter som vi selger ska ha en manual på et nordiskt språk. Om en produkt ikke har en manual på et nordisk språk skal dette framgå i varens produkttekst.

Elretur


Alle kasserte elektriske produkter skal tas hånd om for å forbedre miljøet. Vi er tilknyttet Norsirk AS som gjenvinner og tar hånd om elreturer på en sikker måte.


Manualer


Alle produktene vi selger skal ha en norsk bruksanvisning. Dersom et produkt ikke har norsk bruksanvisning, framgår dette av produktteksten.


Annet


Send aldri forskudd.

Vi tar ikke ansvar for penger, sjekker og frimerker som sendes per brev.


Bedrageri


Vi politianmelder alle bedragerier og datainnbrudd samt forsøk på dette. Vi forbeholder oss retten til å avvise eller oppheve kjøp dersom vi har grunn til mistanke om bedrageri, datainnbrudd og/eller annet misbruk av vår nettside.


Force majeure


Vi er fritatt fra ansvar for mislighold av visse forpliktelser i forhold til disse generelle vilkårene, dersom misligholdet skyldes befriende omstendigheter som beskrevet nedenfor, og disse omstendighetene forhindrer, vanskeliggjør eller forsinker overholdelse av forpliktelser. Ansvarsbefriende omstendigheter er blant annet handlinger eller svikt fra myndigheter, ny eller endret lovgiving, konflikt på arbeidsmarkedet, blokade, brann, oversvømmelse, sabotasje eller ulykker av større omfang. Som force majeure regnes beslutninger av offentlig myndighet som påvirker marked og produkter i negativ retning, for eksempel advarselstekster, salgsforbud etc., eller unormal nedgang i markedet.